چگونه یک کانال فروش موفق تاسیس کنیم ؟

نکاتی  که لازم است  در هنگام راه اندازی کانال فروش رعایت کنیم.

  • تولید محتوی
    • هر روز حداقل دو تا سه کالا برای عرضه بصورت متوالی موجود داشته باشید.
    • کانال تان را هر روز آپدیت نگه دارید.
    • مکانیزم معرفی کالا تا انتهای روش تحویل به مشتری را بطور کامل در هر مرحله توضیح دهید.
    • انتخاب نام مناسب جهت محتوای که تولید کرده اید.
  • محتوی کانال تان را از جایی کپی نکنید
    • محتوای دست اول تولید کنید. یاد بگیرید که اگر از مطالب دیگران استفاده نمودید ما خذ آن را ذکر نمایید.
    • برای محتوایتان یک امضاء و یا به عبارتی استانداردی داشته باشد. بعد از مدتی خوانندگان به روش نوشتاری شما عادت می کنند.
  • مطلب طولانی منتشر نکنید
    • امروزه کاربران حوصله خواندن مطالب طولانی و بلند و بالا را ندارد.
    • خلاصه مطلب را به جای انتهای در ابتدای آن بنویسید. اگر کسی خواست ادامه مطلب را خودش دنبال کند.
    • اگر مطلبی را از سایتی نقل می کنید. خلاصه آن را د چند کلمه بنویسید و بعد آدرس سایت مرجع را ذکر بفرمایید.
    • از فایلهای pdf و … به عنون ضمایم متنی استفاده نمایید.
    • سعی کنید مطالبتان را طوری انتخاب کنید که مخاطب احتیاج به اسکرول کردن نداشته باشد.
  • شعار و برند
    • بعد از توضیح کامل یک محصول و طی مراحل کامل جهت تحویل کالا یادتان باشد که هیچ بسته کالایی در فضای مجازی و همچنین فضای فیزیکی بدون برند و شعار شرکت شما منتشر و خارج نشود.
  • هشتک گزاری کنید
    • با هشتگ گذاری دسته بندی محصولاتتان را تا سطح ریز ترین جزئیات مشخص کنید.
    • هشتگ گذاری کار جستجوی محصول را برای مشتریان شما آسان می کند.
    • روش هشتگ گذاری
      • قبل از کلمه مورد نظر علامت # را درج کرده و بدون گذاشتن فاصله کلمه مورد نظر را تایپ کنید.
      • اگر عبارت مورد نظر شما چند کلمه است بین آنها به جای فاصله باید از علامت زیرخط (Under Line) استفاده کنید.
      • بهتر است از کلماتی در هشتگ گذاری استفاده نمایید که در ذهن عمده مخاطبان به عنوان کلمات کلیدی است.
    • تبلیغات هدفمند انجام دهید
      • از خرید کاربران فیک خودداری کنید.
      • برای عضو گیری برنامه بلند مدت مشخص داشته باشید، مخاطبان معمولا تعداد اعضا را دلیل بر اعتبار کانال می دانند ومخاطب بیشتر به معنی بیشتر دیده شدن است.
      • عضو با کیفیت انتخاب کنید ( عضوی که کالا و خدمات شما به کارش می آید.)
      • برای تبادل لینک به سمت کانالهایی بروید که فعالیت آنها در راستای تجارت واهداف شما می باشد.
      • برای رونق کانال باید صبر داشت و کارهای درست مانند درج اطلاعات صحیح، بازخور نظرات مشتریان و روشهای ارسال کالا و پشتیبانی های فنی را بطور مداوم تکرار کرد.
    • اعضاء را در کانال مشارکت دهید
      • با برگزاری نظر سنجی، مسابقه و…
    • نکات کلیدی
      • هدف گزاری ما در ایجاد کانال، فروش کالا و خدمات است .
        • هر نوشتاری که به این مهم انجام می شود تقویت کنید.
        • از دیدگاه مشتریان به عنوان مرجع کالا و خدمات در دسته مخصوص خودتان باشید.
        • وقتی کالاو خدماتی را معرفی می کنید همه زوایای آن را نشان دهید. اعتماد مشتریان خود را با بررسی نقاط ضعف و قوت کالا بالا ببرید.
        • خوب و بد پیامهای مشتریان را در مورد هر کالا و خدمات را منتشر نمایید.
        • انتشار مطب در کانال را دارای نظم زمانی کنید.
        • در زمانهایی که مخاطبان کمتر از تلگرام استفاده می کنند انتشار مطالب را متوقف بفرمایید.( مشاهده روند تغییرات آمار بازدید مطالب الگوی انتشار را برای شما روشن می کند.)
        • برای مدیریت کانال تلگرام به جای گوشی تلفن همراه از کامپیوتر استفاده کنید.
        • در فضای مجازی از سایر ظرفیتهای موازی مانند اینستاگرام و… جهت تولید محتوی و درج تصاویر محصولات و… استفاده کنید و سپس به تبادل لینک با هم بپردازید.
        • شما می توانید در صفحه اول سایت خود لینک اتصال به کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام خود را قرار دهید.
        • برای لحظه ایی از تبلیغ سایت، کانال و سایر صفحات مجازیتان غافل نشوید.
        • برای دیده شدن هزینه کنید. در فضای مجازی مخاطبان حرفه ایی را برای خودتان انتخاب کنید و برایشان ارزش قایل باشید. این مشتریها شما را تا انتها همراهی خواهند کرد.

برگرفته از سایت

https://goo.gl/Cu6N2w

 

 

اخبار مرتبط